Predstavljen osamnaesti broj Kvartalnog Medijametra
Osamnaesti broj Kvartalnog Medijametra, koji obuhvata period april – jun 2019, predstavljen je danas, 23.10. 2019. u prostorijama Medija centra. I u ovom broju obrađeni su tekstovi sa naslovnih strana dnevnih novina Politika, Večernje novosti, Blic, Danas, Kurir, Alo! i Informer. U diskurzivnoj analizi obuhvaćeni su i nedeljnici Vreme, NIN, Novi Magazin, Nedeljnik i Pečat. Kako je najavljeno, od sledećeg broja Medijametra analiza će uključiti i nedeljnik Ekspres.
Na konferenciji su govorili prof. dr Isidora Jarić, vanredni profesor na Univerzitetu u Beogradu, metodolog istraživanja, Danica Laban, medijska analitičarka, metodolog istraživanja i prof. dr Dejan Vuk Stanković, vanredni profesor na Univerzitetu u Beogradu, politički analitičar, autor diskurzivne analize.
Na konferenciji za štampu predstavljen je metod, uzorak i rezultati istraživanja za drugi kvartal 2019. godine.
Uzorak čine 2.274 teksta sa naslovnica dnevnih novina.
Predstavljeni su rezultati istraživanja i zaključci diskurzivne analize:
U štampanim medijima nije prisutna cenzura - ne postoji tema koja ne može biti obrađena.
Izražen je trend rastuće tabloidizacije - senzacionalističko izveštavanje je sve prisutnije u svim štampanim medijima. Naslovi u skoro 34% tekstova ne zadovoljavaju standarde profesionalnog izveštavanja i sadrže formulacije koje nisu u skladu sa sadržajem teksta.
Od pojedinačnih aktera, najveći broj tekstova na naslovnicama dnevne štampe u ovom kvartalu imao je Aleksandar Vučić (694), slede Ana Brnabić (166) i Ivica Dačić (162).
Od opozicionih lidera najviše su bili zastupljeni Dragan Đilas (200), Boško Obradović (168) i Vuk Jeremić (142).
Nastavlja se trend iz prvog kvartala 2019: od svih političkih aktera najveći broj negativnih tekstova na naslovnicama i u drugom kvartalu 2019. je napisano o Aleksandru Vučiću.
Negativni tekstovi o Vučiću i dalje su najzastupljeniji u listu Danas, dok je najveći broj pozitivnih tekstova sada zabeležen u listu Alo!.
Najzastupljenija reč u naslovima Srbija (176). Slede reči Kosovo (104) i Srbi (90).
Najzastupljenije teme su politički život u Srbiji (23.39% tekstova) i Kosovo (14.69%). O Evropskoj uniji pisano je u svega 2.68% tekstova na naslovnicama.
Nastavlja se trend izrazito negativnog izveštavanja o regionu. Najviše negativnih tekstova napisano je političkom životu u Crnoj Gori – čak 67.27%.
Nedeljnici su aktivni učesnici političkog života u Srbiji i učestvuju u direktnoj promociji stavova opozicionih stranaka.
Prisutne su optužbe da je vlast fašistička uprkos demokratskom Ustavu i izbornoj legitimaciji izabranih organa vlasti. Odlika svih nedeljnika je sadržinska i retorička isključivost i ubedljiva dominacija polemike nad dijalogom.