Sedamnaesti broj Kvartalnog Medijametra, koji obuhvata period januar – april 2019, predstavljen je danas, 18.7.2019. u Medija centru.
I u ovom broju obrađeni su tekstovi sa naslovnih strana dnevnih novina Politika, Večernje novosti, Blic, Danas, Kurir, Alo! i Informer. U diskurzivnoj analizi obuhvaćeni su i nedeljnici Vreme, NIN, Novi Magazin, Nedeljnik i Pečat.
Na konferenciji su govorili prof. dr Isidora Jarić, vanredni profesor na Univerzitetu u Beogradu, metodolog istraživanja, Danica Laban, medijska analitičarka, metodolog istraživanja i prof. dr Dejan Vuk Stanković, vanredni profesor na Univerzitetu u Beogradu, politički analitičar, autor diskurzivne analize.
Predstavljeni su rezultati istraživanja i zaključci diskurzivne analize:
U štampanim medijima nije prisutna cenzura - ne postoji tema koja ne može biti obrađena.
Senzacionalističko izveštavanje je sve prisutnije u štampanim medijima. Naslovi u skoro 40% tekstova ne zadovoljavaju standarde profesionalnog izveštavanja i sadrže formulacije koje nisu u skladu sa sadržajem teksta. Ovaj senzacionalizam se javlja u svim štampanim medijima.
Najzastupljenija reč u naslovima Srbija (168). Sledi reč Vučić (129), Kosovo (73), Putin (67), Srbi (62), protest (58) i izbori (51).
Od pojedinačnih aktera, najveći broj tekstova na naslovnicama dnevne štampe u ovom kvartalu imao je Aleksandar Vučić (705), slede Ivica Dačić (166) i Ana Brnabić (164).
Od opozicionih lidera najviše su bili zastupljeni Dragan Đilas (275), Vuk Jeremić (168) i Boško Obradović (163).
Od svih političkih aktera najviše negativnih tekstova na naslovnicama u prvom kvartalu 2019. napisano je o Aleksandru Vučiću.
Negativni tekstovi o Vučiću i dalje su najzastupljeniji u listu Danas, dok je najveći broj pozitivnih tekstova sada po prvi put zabeležen u listu Večernje novosti.
Nedeljnici su u kontinuitetu aktivni učesnici političkog života u Srbiji i učestvuju u direktnoj promociji stavova opozicionih stranaka.
Pored konstantno dominantne negativne opsesije predsednikom Aleksandrom Vučićem, izražen je i negativan odnos prema važnim pitanjima za društvo – socio-ekonomskim pitanjima, procesu evro-integracija, Kosovskom dijalogu, regionalnoj politici.
Odnos medija prema EU i Rusiji ostaje nepromenjen: o Rusiji je napisano više od 40% pozitivnih tekstova dok pozitivnih tekstova o Evropskoj uniji u ovom kvartalu nije bilo. O Vladimiru Putinu objavljeno je ukupno 179 tekstova na naslovnim stranama što ga čini najzastupljenijim stranim akterom.