Menadžerka projekta Instituta za javnu politiku Selena Tasić predstavila je rezultate najnovijeg istraživanja, ističući neke od gorućih problema na medijskoj sceni, između ostalog: značajan pad sposobnosti države da detektuje klijentelističke prakse, visoku vrijednost indeksa T4 (društveni kapacitet za mjerenje medijske realnosti) koji označava da sveukupna medijska slika u CG nije obećavajuća, netransparentno vlasništvo, strani kapital i nepoznato porijeklo domaćeg novca, netransparentno finansiranje medija iz javnih izvora, politizaciju javnog servisa, netransparentan uticaj oglašivačkih agencija posebno u digitalnom marketingu, činjenicu da institucionalni okvir zadužen za sprovođenje zakonskih akata ne vodi evidenciju o vrstama donesenih odluka, kao i to da digitalni mediji (internet portali) – postaju potpuno neregulirana nova moć na tržištu.
Predstavnica Ministarstva kulture Marija Vlaović koja je ovom prilikom najavila izradu novog zakona o medijima za 2018. god, dok je Dejan Lučić sa Univerziteta Crne Gore i ove godine skrenuo pažnju na položaj novinara u Crnoj Gori, nizak ekonomski standard i nepovoljne uslove u kojima djeluju medijski poslenici. Sonja Drobac, glavna i odgovorna urednica TV Prva, istakla je da su rezultati istraživanja u potpunom skladu sa realnom situacijom, konstatujući da je medijska slika u Crnoj Gori u stanju stagnacije i nedovoljnog napretka kako na institucionalnom, tako i na zakonodavnom nivou, ali i po pitanju profesionalizma i opšteg stanja u medijima. Ona je takođe naglasila nov trend upliva regionalnih medija poput Universal-a, kao izazova sa kojima će se suočavati nacionalni i lokalni mediji u Crnoj Gori.
Govornici su saglasni bili u ocjeni da se za prethodne 3 godine malo toga promjenilo na bolje u sveukupnoj medijskoj slici Crne Gore.